Tips & Tricks voor thuisbezorging

03-04-2020

Door de coronacrisis zijn ondernemers massaal aan de slag gegaan met thuisbezorging. Ook uw brood assortiment bieden mogelijkheden voor thuisbezorging. Wij geven u graag een aantal tips & tricks om uw omzetverlies te beperken en om ervoor te zorgen dat u ook deze periode uw klanten goed kunt blijven bedienen, zoals ze van u gewend zijn.

1. Neem de menukaart eens onder de loep. Door ervaring weet u welke broodjes een lange of juist korte bereidingstijd hebben. Door hier bij stil te staan kunt u een inschatting maken of u met uw huidige menukaart bij bezorging dezelfde kwaliteit kunt aanbieden of uw menukaart toch moet aanpassen.

2. Wilt u lunchbroodjes aanbieden? Gebruik hiervoor dan baguettes en stokbroodjes. Deze producten zijn makkelijk te vervoeren. Laat de broodjes wel goed afkoelen, voordat u ze gaat beleggen. Hierdoor voorkomt u dat de broodjes hun versheid verliezen.

3. Het flatbread en de pita zijn de ideale broodjes als basis voor uw warme (vlees)gerechten. U kunt de broodjes extra warm houden door deze alleen te beleggen met warme ingrediënten. Kies voor de juiste verpakking voor het warm houden van uw warme broodjes. Kies bijvoorbeeld voor het inpakken in folie in plaats van papier.

4. Zorg voor een goede voorbereiding. Weeg u ingrediënten nog eens goed af om ervoor te zorgen dat u binnen uw marge blijft. Met een optimale marge kunt u uw winst per gerecht maximaliseren.

5. Gebruikt u Chaupain hamburger broodjes of de Chaupain brioche voor uw hamburgers? Dan kunt u de broodjes het beste eerst even grillen, zodat de sappen niet in het brood trekken. Beleg het broodje alleen met warme ingrediënten. Zijn de hamburgers al klaar? Leg ze even in de oven, totdat de bezorger een seintje geeft dat hij klaar is om te vertrekken.

6. ‘Wilt u hierbij iets drinken?’ of ‘Wilt u ook friet bij uw burger?’. Maak gebruik van upselling, door uw klanten te overtuigen om meer te kopen. Door producten te combineren kunt u menu korting geven. Bijvoorbeeld een broodje + drankje. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om een dessert of gebakje aan te bieden. Op deze manier kunt u uw voorraad uit de vriezer op maken.

7. Als u doet aan thuisbezorging, zorg er dan voor dat uw bestelling er tip top in orde uitziet. Denk hierbij ook aan de presentatie van uw producten, zoals de verpakking. Kies bijvoorbeeld voor een onderscheidende verpakking met eigen logo. Bij herkenbaarheid is de klant sneller geneigd om opnieuw een bestelling te plaatsen. Het draait om de totaalbeleving.

Heeft u geen verpakkingsmateriaal voor uw broodjes? Chaupain heeft makkelijke baguette bakjes of zakjes om uw broodjes in te leggen of te verpakken.

8. Zorg ervoor dat u op verschillende manieren te bereiken bent, zodat klanten makkelijk een bestelling kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld via uw website, social media, telefonisch of zelfs via WhatsApp. Ook huis-aan-huis flyers verspreiden kan ervoor zorgen dat u uw bereik vergroot.

9. Gebruikt u uw eigen website? Maak het bestelproces zo eenvoudig mogelijk. Door duidelijk en inzichtelijk te maken welke keuzes de klant heeft en hoe hij over kan gaan op bestellen. Door het proces zo laagdrempelig mogelijk te houden kan de klant sneller overgaan tot bestellen en is de kans dat hij afhaakt kleiner.

10. Wilt u uw broodjes extra onder de aandacht brengen? Gebruik dan mooie sfeerbeelden van uw producten. Bij Chaupain kunt u beeldmateriaal opvragen om uw verkoop te ondersteunen. Neem hiervoor contact op via ons contactformulier, bel 078 68 33 410 of uw vertegenwoordiger.

© 2020 Chaupain - Alle rechten voorbehouden - Privacybeleid

TOP